You are located in service: RWTHmoodle

Group Tool

Group Tool

Kurzinformation

The activity Group Tool extends the functionality of the standard group section in RWTHmoodle. Also with the group administration activity, managers can automatically create several groups according to definable parameters, group them into groupings and have the students automatically distributed to the created groups. Furthermore, they can offer groups for selection, for which students can register on a first-come-first-serve basis. A waiting list function is also possible. In addition, evaluations can be transferred within groups.

An alternative to group administration is the activity "Fair Allocation". Here too, students can register for groups independently, but according to the priority principle.


 Detailinformation

Folgende Funktionalitäten werden durch das Gruppenverwaltungsmodul abgebildet:

  • Automatische Gruppenerstellung mit optional gleichzeitiger Teilnehmer/innen-Einschreibung
    • 1-Personen-Gruppen
    • Gruppen mit bestimmten Personen-/Gruppenzahlen
    • Gruppen mit bestimmten, vorgegebenen Gruppennamen bestehend aus [lastname], [firstname], [idnumber], [username], numerischen Zahlen, alphabetischen Indizes und reinem Text
  • Gleichzeitige Erstellung von Gruppierungen für jede erstellte Gruppe
  • Selbstanmeldung von Teilnehmer/innen zu bestehenden Gruppen
    • Aktivieren Sie Gruppen und bestimmen Sie deren Reihenfolge pro Gruppenverwaltungs-Instanz
    • Verwenden Sie ein Wartelistensystem mit optionaler Platzbeschränkung
    • Bestimmen Sie die maximale Zahl pro Gruppe oder für alle verfügbaren Gruppen
    • Ermöglichen Sie das Anmelden zu mehreren (min/max) Gruppen pro Teilnehmer/in
  • Gruppenmitglieder importieren - Laden Sie pro Gruppe eine Liste mit Matrikelnummern hoch, die der Gruppe als Mitglieder zugewiesen werden sollen.
  • Gruppenbewertung - Übertragen von vergebenen Bewertungen auf andere Teilnehmer/innen der Gruppe
    • Automatisch für alle oder nur bestimmte Gruppen
    • Wählen Sie den/die Teilnehmer/in aus, von dem/der die Bewertung übertragen werden soll

The following functionalities are represented by the group management module:

  • Automatic group creation with optional simultaneous participant enrolment
    • 1-person groups
    • Groups with certain number of persons/groups
    • Groups with specific, predefined group names consisting of [lastname], [firstname], [idnumber], [username], numeric numbers, alphabetical indices and plain text
  • Simultaneously create groupings for each group created
  • Self registration of participants to existing groups
    • Enable groups and determine their order per group management instance
    • Use a waiting list system with optional space restriction
    • Set the maximum number per group or for all available groups
    • Enable registration to multiple (min/max) groups per participant
  • Import group members - For each group, upload a list of student numbers to be assigned to the group as members.
  • Group Grading - Transfer assigned grades to other students in the group
    • Automatic for all or only certain groups
    • Select the student from whom the assessment is to be transferred
       

The activity "Group Management" is a plugin of the Academic Moodle Coorperation (AMC). Below you will find a video tutorial and short instructions from the AMC on the different functions of the group management.


 Zusatzinformation

For more information:

last changed on 01/29/2021

How did this content help you?

GNU General Public License 3
This work is licensed under a GNU General Public License